Jednostki ładunkowe zwłaszcza kontenery, na statek ładowane są z użyciem technologii załadunku.
Najczęściej załadunek kontenerów odbywa się metodą lo-lo, podczas której wykorzystywane są dźwignice statkowe lub nabrzeżne. Przy metodzie lift-on/lift-off nabrzeżna suwnica kontenerowa wykonuje pionowy załadunek lub wyładunek kontenerów.
Inną technologią załadunkową jest metoda ro-ro (roll-on/roll-off), w której poziomy załadunek odbywa się "na kołach". Wagony kolejowe lub naczepy drogowe wjeżdżają na pokład statku, a później wyjeżdżają w porcie rozładunkowym. W sytuacji, gdy kontenery nie są załadowane na pojazdy, używa się naczep niskopodwoziowych (roll-trailer) lub jezdnego sprzętu przeładunkowego. W przypadku tej metody sto-ro (stow and roll) naczepy nie płyną z ładunkiem, więc ogranicza się dodatkowy ciężar. Ładunki ładowane w ten sposób przeładowuje się na statku za pomocą wózków widłowych.
wtorek, 3 stycznia 2012
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Przerwa techniczna też musi się gdzieś odbyć. Kontenery socjalne zaspokoją te potrzeby.
OdpowiedzUsuńFirma Aratex www.aratex.pl/pl/o-firmie/ - jeszcze nigdy mnie nie zawiedli. Polecam.
OdpowiedzUsuń